Ekmeğimi Kazanırken... Veyahut İnsanların Arasında
10/10
·435 syf.··
2023 29. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 19 Mayıs 2023 00:00
Çocukluğum kitabının ardından okuduğum Gorki'nin ikinci otobiyografik kitabı.Halen okumama rağmen birkaç şey yazasım geldi.En azından okumak isteyenlere yardımcı bir fikir olur diye umuyorum. Kitabın anlatım biçimi ilk kitabıyla aynı şekilde sanki bir romandaymışsınız hissine kapılıyorsunuz. Gorki'nin belleğinde eskiden yaşadığı diyaloglar epey yer etmiş ve bunları kafasının içinden kolaylıkla söküp eskiden yeniye düz bir ilerleyiş içerisinde bizlere sunmuştur. Okudukça beni etkiliyor, hep hayrete düşürüyor. Eminim diğer okurları da etkilemiştir. Zaten hafıza, otobiyografi yazarken varlığı oluşturan asıl şeydir. Yazarın hafızası kuvvetli olunca siz de onun hatıralarını ,hayatını daha yüksek çözünürlükte izliyorsunuz. Yazarımızın bu hafıza denizine atlayınca gördükleriniz kimi zaman sizi üzecek ,canınızı sıkacak, bir çocuğun içten içe nasıl yaşlandığına şahit olacaksınız.Bazen bir tebessüm bırakacak sizde, onun aslında olması gereken çocuk ile eğleneceksiniz. O güzelim Rusya'nın 19. yüzyılın sonu Volga nehri kıyısındaki şehirlerini görecek insanlarıyla tanışacaksınız. Hikayesi olabilecek en kısa anlatımıyla: Aleksey Maksimoviç Peşkov'un( yani yazarımız Gorki )11 ve 13 yaşları arasında(okuduğum kısma kadar) para kazanmak adına insanların arasına karışmasıyla geçiyor.Bir sürü yeni insan ve bir sürü mekan. İşten işe koştururken onu bu sıkıcı dünyasından alıp sıyıran kitaplarla daha fazla kaynaşıyor diyebilirim. Eğer bir kitap almak ve okumak istiyorsanız, değerli paranızı hatta ömrünüzün bir kısmını gerçekten cevher gibi bir insan olan Aleksey'in ömrünü okumaya gönül rahatlığıyla verebilirsiniz.
Edebiyat
Ekmeğimi KazanırkenMaksim Gorki · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20188,3bin okunma
·
27 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.