9/10
·724 syf.··
2017 20. kitabı
·
54 günde okudu
·
Okunma: 10 Temmuz 2017 13:26
Leyla ile Mecnun izlerken yoldan geçen bir yabancı gibi görmüştüm Oğuz Atay'ı. Türk edebiyatı okumaya başladığımda bu yabancıyı tanımak istedim. Tanışmam zor oldu biraz, anlamakta zorlandım önceleri. Zaman geçtikçe onunla aynı şeyleri düşündüğümü fark ettim. Düşüncelerimin benden habersiz satırlara dökülmüş olduğunu gördüm. Böylece tüm kitaplarını okumam gerektiğine karar verdim. Kitabı bitirmem çok uzun sürdü fakat uzun sürede bitirmemin nedeni 724 sayfa olması ya da kitabın sıkıcı olması değildi - son derece akıcı olduğunu da söylemem- . Kitabı uzun sürede bitirmemin asıl sebebi her cümleyi dinç bir zihinle gerçekten anlayarak okumak istemem oldu. Sanırım 1K platformunda okuduğum bir Tutunamayanlar incelemesinde " Oğuz Atay'ın satırları yazarken sizinle dalga geçerken güldüğünü ya da sizin acınıza ortak oluşunu hissedebilirsiniz. " gibi bir cümle yazıyordu. Oğuz Atay tam anlamıyla o duyguyu hissettiriyor. Kitabın kalınlığına gelirsek her kalın kitapta olduğu gibi gelişme bölümüne girmek uzun sürdü. Giriş kısmının sıkıcı olduğunu düşünmüyorum fakat okuduğum ilk Oğuz Atay kitabı olduğundan, ince eleyip sıkı dokumak istediğimden olacak 2 ay kadar giriş bölümünü okudum. Kitabın 300. sayfasından sonra okuma hızım yazarın anlatımını çözmeye başlamamla arttı ve kitabı nasıl bitirdiğimi anlamadım. " Şu anda sana güzel bir söz soyleyebilmek için, on bin kitap okumuş olmayı isterdim. Yine de az gelişmiş bir cümle söylemeden içim rahat etmeyecek : Seni tanıdığıma çok sevindim kendi çapımda. "
Edebiyat
TutunamayanlarOğuz Atay · İletişim Yayınları · 202475bin okunma
·
39 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Güzel bir yazı.. Dediğiniz sözü kim söylemiş bilmiyorum ama ona benzer bir şeyi ben de yazmıştım.. "yer yer okuyucularla dalga geçtiği, yer yer de hüzünlendiği hissini kapılıyorum" demiştim. İncelemenizin ilk cümlesine ise hayran kaldım diyebilirim.. "Leyla ile Mecnun izlerken yoldan geçen bir yabancı gibi görmüştüm Oğuz Atay'ı." gerçekten de güzel bir cümle.. Tebrik ederim.. Diğer eserleriyle de tanışmanızı (bir an önce) tavsiye ederim..
özduyum
Gönderi Sahibi
Sanırım sizin incelemenizdi. Teşekkür ederim :))
Leyla ile Mecnun gibi insanları kitap okumaya, mizahla sorgulamaya sevk eden bir dizi daha izleyebilir miyiz acaba...?
özduyum
Gönderi Sahibi
Televizyon kahkaha efektleriyle renklendirilmiş saçma dizilerle doldu. Umarım bir gün izleyebiliriz :')