Kitap hakkında yapılan incelemeler bana diyecek bir söz bırakmamış ancak alanında iş bulamadığı ve ait olduğu yerde olmayan bir adamın hikayesini okuyoruz.
Wilhelm Genazino yaptığı tahlillerle ve günümüze yakın olması ile beni daha ilk sayfalarda tamamen içine çekti. Sanki ben yaşadım. Aralarda verdiği ayrıntılar beni hiç sıkmadı gayet dozundaydı. Hatta farkındalığımı artırdı.
Romanın başkahramanı Wahrlich’in yaşadığı basit hayatının karmaşık bir romanı diyebilirim.
Kesinlikle tavsiye ederim.