Puan vermedi·357 syf.··
2023 17. kitabı
·
22 günde okudu
·
Okunma: 21 Mayıs 2023 18:05
Bütün tarihler bu tarzla yapılsaydı dünya tarihini elimden bırakmaksızın cilt cilt yıllarca okurdum. Bir tarihi araştırma gibi değil de tarihi bir roman gibi. Taht kavgalarını , talan, yağma, iktidar, güç savaşlarını ana konudan uzaklaşmadan, sıkmadan, tarihi terimlere boğmadan anlatıyor. Bu kadar övgü arasında maalesef tarafsız davrandığını söyleyemem. Her ne kadar olayları sadece Arap tarihçilere göre vermiş olduğunu yazsa da satır aralarına edebî bir dilde dönemin yöneticileri hakkındaki genellikle beceriksizlik temalı eleştiriler koymayı ihmal etmiyor. Savaşlar sırasında hemen hemen hiç rolleri olmamasına karşın araya sürekli Ermenileri sokuyor. Arap tarihçilerin verdiği sayıları , ölenler müslümansa abartı diye niteliyor, Frenkse genelde dokunmuyor. Haşhaşîler için çok yumuşatıcı ifadeler kullanıyor. Türkler içinse genelde at üstünde, hızlı, savaşçı, uzun örgülü saçlı mavi çekik gözlü betimlemeleri yapıyor. Ortadoğu coğrafyasının tarihi 900 sene önce de hırs, iktidar, kan ve yağma ile yazılmış bir kez daha anladım.
Arapların Gözüyle Haçlı SeferleriAmin Maalouf · Telos Yayınları · 19982,421 okunma
·
124 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Çok teşekkür ederim zaman ayırıp okuduğunuz için 🙏. Amin Maalouf, doğuyu her zaman sorgular ve niye böyle oldu, niye böyleyiz der genelde. Benim hissiyatım ise şöyle yazar doğunun o üstün günleri kaybetmesini ve batıya kaptırmasını hazmedemediğini, bu yüzden de doğuyu daha çok eleştirip düzeltmenin yollarını aradığını düşünüyorum. Ayrıca, batılı bir kaynaktan haçlıları okumadım ancak tarafsızlığını naçizane şuna verdim doğuyu irdelemesine ve sorgulamasını bildiğim için haçlıları övmemesi ve insanlık dışı yaptıklarını da gözler önüne sermesi bana göre olayları olduğu gibi vermeye çalışması demektir. Benim hissiyatım bu yönde. Teşekkür ederim.🙏
👏👏👏 Elinize sağlık. Kan, hırs ve vahşetle oluşan tarihi gerçekleri yazan bu kitabı ben de kendimce yorumladım. #kitapseverlertakiplesiyor #dogavekitap #dogavekitapankara Yorumum için blog siteme bakabilirsiniz 👇👇👇 dogavekitap.wordpress.com/2024/05/29/arap...
ERGİN DENİZ
Gönderi Sahibi
Detaylı yorumunuzu okudum. Tebrik ederim, kitabı tam anlamıyla satır satır not alarak , itiraf edeyim benden daha dikkatli, okumuşsunuz. Katılmadım tek bir nokta var: tarafsızlık . Amin Maalouf romanlarında olduğu gibi burada da tarafsız değil. Saldıran tarafa neredeyse dokunmuyor, savunan tarafın en ufak olumsuz tarafını affetmiyor. Ancak bu bakış romanlardan daha iyimser. Semerkant başta olmak üzere hemen hemen her kitabını okudum , müslüman ve Türklere kin kustuğunu , bizlerden nefret ettiğini görmemek imkansız . Bu kitapta kin nefret yok, sadece küçümseme var.