Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

Söylence ve tragedya bize her zaman çok geç kalındığını, daha önce yazılmış olan olayların akışını değiştiremeyeceğimizi ve bu olayların sessiz bir boyun eğiş ve kabullenmeyi dayattığını söyler. Evet, tra- jik olan bizi çepeçevre kuşatır, mekanizmalar bizim denetimimiz altın- da değildir ve en berbat olan her zaman için verilidir. Ama, bunların yam sıra yaşam, gündelik olandır, çalışmadır, ahenkli türküdür, cinsel ve arkadaşça ilişkilerdeki coşkudur, "yıpranmış zamana yol verileceğini"' haber veren şenliktir, sözün, palavraların, armağanların ve dansların verdiği zevktir. Cinsel zevklerin daha az baskı altına alınacağı bir yaşa- • mm düşünü kuran, ama bu düşü gerçekleştirme cesaretini göstereme- yen, Uygarlık ve Hoşnutsuzluklan'nda insanların temelde mutluluğu aradıkları ve en derin arzuların gerçekleşmesini dilediklerini söyler Freud. bu fikri çocukların ilk teorik etkinliğinin cinsellik etrafında oluştuğunu ("Çocuklar nereden geliyor?") bizzat gördüğünden ileri sürebilmiştir. Dolayısıyla, ilk bilgi, hem zevke hem de sıkıntıya bağlı olarak ortaya çıkar. Çocuk, arzularının anında tatmin edilmesini isteyen, bedeniyle oynamayı ve annesinin bedeninin sıcaklığım hissetmeyi seven "sapkın bir çokbiçimli" olduğu için ilk bilgi zevke bağlıdır.
·
27 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.