Yazarbu eserinde mektep günlerini ve çocukluğunda yaşadığı geleneksel mahalle yaşamını aktardığı bu eserde kendisinde okul korkusuna yol açmış olan falakadan bahsetmiş ve de eğitim öğretimde uygulanan dayak yöntemini eleştirmiştir.Okunası keyifli bir kısa eserdir.