Kadınlar ülkesi -charlotte Perkins gilman
7/10
·216 syf.··
Beğendi
·
2023 49. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 29 Mayıs 2023 12:28
-----------------------spoiler içerir---------------------------- Kadınlar ülkesi değişik bir kitap olmuş. Yazar dağların ardında normal dünya dan uzakta ikibin yıllık erkeksiz,sadece kadınlar dan oluşan bir medeniyet hayal etmiş .bu feminist ütopya da sadece kadınlar dan olurmu sorusunu kendince yanıtlamış. Üremek için erkeğe ihtiyaç kalmamış ve sadece kız doğurmuş kadınlar, açıkçası burası çok ilginç olmuş.sadece kadınlardan oluşan bu ülke öyle gelişmiş ki teknoloji, tarım ,tıp ,sosyal yaşam mükemmel düzeye ulaşmış suç yok bildiğiniz cennet olmuş ve kendi dinlerini oluşturmuşlar. Burada erkek yok herşeyi kadınlar yapmış.yazar bu erkekleşen toplumun en üst kadınsal özelliğini kaybetmemiş yani annelik ,burada bütün kadınlar anne ve çocuklar herkesin buraya kadar mükemmel görünüyor. feminizm gözlükleri ile kitap da bir cennet yaratmış yazar. Bir çok soruyu bence geçiştir miş . bence üreme konusunda cinsellik konusunda makul cevapları yok aslında annelik dışında kadınları erkekleştirmiş mesela aile konusunda bir fikri yok, açıkçası ben hiçbir kadının böyle bir ülkede yaşamak isteyeceğine inanmıyorum. Kadınlar aslında en çok diğer kadınlarla anlaşamaz . Bu ülkede bu konuda uçmuş hiç suç yok dedikodu yok bu ilginç olmuş. Kitabın sonu da bence sönük kalıyor.daha ilginç bir son olabilirdi . Tamam kadınlar erkeklerde çoğu şeyi daha güzel yapıyor amenna ama Bence yazar burada kadınsı güzelliği yumuşaklığı feminizm uğruna öldürmüş ,ruhsuz kadınlar olmuş. Herşeye rağmen ilginç bir kitap olmuş feminist rüyası olan bu kitabı okumak güzeldi beğendim kitabı açıkçası cinsiyetçi bir bakış açısı var ve diğer yokluğunda daha bir cennet yaratmış yazar farklı bir kitap okumak isteyen herkese tavsiye ederim. Kadınlar Ülkesi Charlotte Perkins Gilman
Feminizm
Kadınlar ÜlkesiCharlotte Perkins Gilman · İthaki Yayınları · 201819,9bin okunma
·
198 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Kitabı bence çok yüzeysel okumuşsunuz. Sizin eleştirdiğiniz o erkekleştirme aslında zaten kitabın karşı çıktığı bir düşünce. Her olaya cinsiyet kalıplarıyla bakmamamızı anlatmaya çalışan bir kitabı erkekleştirdiği ya da kadınlaştırdığı yargısıyla eleştiriyorsunuz. Düşüncenize sonsuz saygım var fakat bence kitabı kendin içinizdeki kalıpları yıkarak bir daha okursanız düşüncelerinizin değişeceği kanısındayım