Bu kitap bir aşk romanı olarak tabir edilir ama okurken de gördüğüm üzere toplumun kadına karşı olan bakışı, dönemin İngilteresi ve sisteme karşı eleştirileri de çokça barındırıyor. Okurken beni biraz sıktı ama Elizabeth karakterinin çoğu düşüncesinde kendimi bulmam bu kitaba devam etmemi sağladı. Ön yargıları ve gururu hiçe saymak zordur ancak iki kavramı da aşan iki ayrı insan ve sonrasında ikisinin ortak nokta olan sevgide birleşmesi etkileyiciydi.