Kömünizm etkisinde bulunan kırım'ın bir köyünde yaşayan çiftçi bir ailenin başından geçen olaylar ele alınmaktadır.Karakterler ve dönemin toplumsal etkileri üzerinden bir milletin nasıl başka bir milletin zorla boyunduruğuna girdiği, zorla Ruslaştırıldığı ve zulümlere maruz bırakıldığını ele alır.Bu yapıt kırım veya dünyanın bir ucundaki türklerin duygularını yansıtmakta ve bir nevi ayna olmaktadır.Yazar öyle iyi almış kalemi bir nevi o dönemi yaşıyor ve o dönemin şartlarında iyi kısımlarda umut doluyor,mutlu oluyor,kötü kısımlarda ise duygulaniyor üzülüyorsunuz.Çok farklı ve de çok anlamlı bir eser.Okumanızı şiddetle öneririm:)