Mecbur Adamın Romanı
10/10
·438 syf.··
2023 90. kitabı
yazar tarafından otuz iki yıllık bir zaman diliminde yazılan ince memed yapıtı, insan ilişkileri doğası ve renkleriyle çukurova'nın insanını,düzene başkaldıran memed'in hayatını ele alır.yaşar kemal'in söyleyişiyle"içinde başkaldırma kurduyla doğmuş"bir insanın,"mecbur adam"ın hayatını ele alır.öncelikle eşi benzeri bulunmayan,ben ve benim gibi birçok insana göre türk edebiyatının en iyi romanı olarak nitelendirilen bu yapıt hakkında düşüncelerimi dile getirmeden önce sana söyleyebileceğim ilk şey gerçekten bu yapıt tek kelime ile eşi benzeri bulunmayan bir yapıt.ben hayatım boyunca bir romanı okurken bu kadar zevk almamıştım.benim için bu kitap en sevdiğim yemeği,karnıyarığı iştahla yemek gibi bir şeydi.yanılmıyorsam bu yapıtı her hafta bir cilt okuyarak tam dört haftaya bitirmiştim.o kadar gerçekçi bir yapıt ki etkilenmemek elimde bile değildi.keza bu yapıt ile ilgili olumlu düşüncelerime gelecek olursam yazar yapıtın geçtiği yeri,çukurovayı kusursuz bir şekilde ele almış.bu coğrafi bölgenin insanının kültürel özelliklerini çok ama çok iyi bir biçimde okuyucuya yansıtmış.özellikle de şahıs kadrosunda birden fazla karakterlere yer verilerek okuyucuya karakter çeşitliliği sunulmuş.anlatıma betimlemelerle,tasvirle yoğunluk katılmış.sürekleyici kurgusu ile okuyucuya akıcı,heyecan veren,merak uyandıran bir kurgu oluşturulmuş. yöresel,yalın bir dil kullanılarak okuyucuya çukurova insanı kusursuz bir şekilde yansıtılmış.bu yapıtla ilgili olumsuz düşüncelerime gelecek olursak olumsuz düşüncem yok sadece bu yapıtı bitirdikten sonra bir konuda çok ama çok büyük hayal kırıklığına uğradım.daha doğrusu bu kadar güzel bir yapıtın bu denli basit kalmasına üzüldüm.bildiğin üzere bu kitap dört ciltten oluşuyor.birinci cildin sonu oldukça etkileyici bitmişti.ama sonrasında diğer üç cildi okuduktan sonra fark ettim.dört cildin tamamı neredeyse aynı olay,aynı kurgu ile bitiyor.bu yapıtı zevkle okuyan birisi olarak bu durumdan hayal kırıklığına uğradım.yapıtı okurken her cildin sonlarında aynı kurguyu okumaktan sıkıldım haz almadım.bana oldukça basite kaçılmış gibi geldi.ama bu hayatta nasıl her şeyin bir kusuru varsa bu olumsuz etmende bu yapıtın kusuru.dolayısıyla bu olumsuz etmeni fazla göz ardı etmemek lazım.yazar yaşar kemal ile ilgili düşüncelerime gelecek olursam kendisi ile ilk defa bu yapıtta tanışma fırsatı buldum.daha doğrusu kalemine hayran oldum.şimdilik olmasada uzun vadede kendisinin bütün yapıtlarını okumak gibi bir hedefim var.umarım gerçekleşir.böylelikle düşüncelerimin sonuna gelmiş oldum.okuduğun için teşekkür ederim.son olarak ise yazımı bu yapıttan anlamı oldukça derin olan bir söz ile bitirmek istiyorum.“dünyanın bütün kötülüklerine baş kaldır. bazen senin iyiliğin başkasının kötülüğüne de olabilir. kendi iyiliğine de baş kaldır…”
Edebiyat
İnce Memed 1Yaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202374,4bin okunma
·
57 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.