·128 syf.····Okunma: 24 Mayıs 2023 18:42 Merhabaaa,
Bu kitap hakkında diyebileceğim en kısa söz "Dili sade, duyguları yoğun" demek olurdu.
Bir kitabı daha bitirdim fakat bu kitabı küçük yaşta olan okucuyucuların okumaması gerektiğini düşünüyorum.
Kitapta başrolümüz-hem yazarın kendisi hem de kitabın ana karakteri buraya daha sonra vurgu yapacağım- Yo-çan'ın topluma dâhil olmayı başaramayan, içindeki varoluşsal boşluğu bağımlılık yapıcı maddeler ve kadınlarla doldurmaya çalışmasından bahsediyor. Bu varoluşsal yolculuk çok küçük yaşta ailesi ile birlikte geliyor kendisine bir maske oluşturuyor ve bu maskeyi uzun süre taşıdıkça oluşan tükenmişlik sendromunu anlattığını düşünüyorum.
Kitabın özellikle kapanış bölümünü ve ilk bölümünün bağlamı çok güzeldi.
Kitabın sonsöz kısmında yazar hakkında şöyle diyor "Bu edebi karakterin hayat hikâyesini veya destanını yazmaya koyuldu. Deneyimler tutarlı bir anlatıya çevrilirken bu destan ister istemez Suçi Tsuşima'nın-Osamu Dazai- yaşadığı gerçeklikten uzaklaşacaktı." Bence yazar hakkında bu kadar şey desem yeterli gerisini siz merak edip okumaslınız.