Aklıma bir şey gelmedi
Puan vermedi·136 syf.··
2023 2. kitabı
Öncelikle kitabın iyi veya kötü olmasından bağımsız Türk edebiyatının ilk romanı olması sebebiyle her türlü okunması gerekiyor. Burada 150 sene önce yazılmış bir kitaba da aman efendim şu kısmı iyi veya kötü demek de istemiyorum (ama söylemeden edemeyeceğim kurgusu harbi zayıf) zaten kitabın içeriğini edebiyat dersinden biliyoruz (biliyoruz di mi) buna binaen kitabı okumak yine de güzeldi özellikle beni etkileyen şey kadınların o dönemde nasıl yaşadıkları oldu o dönemde kadın olmak istemezdim gerçi bu dönemde de olmak istemem. Batının bizi neden arap olarak gördüğünü de az buçuk anlamış oldum çünkü yaşantımız öyleymiş bu algı da öyle hemen değiştirilecek bir şey değil. Yazarın ragıbe-talat olayını anlatırken sürekli ragıbe tabii ki talat okuyucuların anladığı üzere demesi o dönemki okuyucuların düzeyi hakkında bir fikir verebilir yoksa böyle açık bir şeyi neden sürekli belirtmiş ola ki. Hasılı böyle kitapları tarihi değerlerinden dolayı okumak gerekiyor yoksa size bir fikir veya edebi zevk verecek değiller. Biraz uzattım ama bunu da söylemek istiyorum Talat ve Fitnatın aşkından ziyade Saliha hanım ile Rıfat beyin aşkı daha güzeldi o bölümleri okumak iyi hissettirdi.
Edebiyat
Taaşşuk-ı Talat ve FitnatŞemseddin Sami · Araf Yayınları · 201738,1bin okunma
·
32 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.