Puan vermedi·159 syf.··Beğendi
· Az önce gözümde birkaç damla göz yaşıyla elimden bıraktığım kitap. Bir insanın temiz hayallerle kurmaya çalıştığı hayatın nasıl hiç beklenmedik şekilde sonlandığını anlatıyor. Gayretle, saf düşüncelerle ve iyi niyetiyle çalışma hayatına başlayan Mürşit iş hayatında da güzel ümitlerle kurduğu yuvasında da mutlu olamıyor. İlk sayfalarda sarhoş, tembel, kötü huylu olarak tanıdığımız Mürşit'i, kızı Zehra'nın babasının defterini bulmasıyla yeniden tanıyoruz. Yazar, cumhuriyet öncesindeki memuriyet hayatına, dönemin yapısına ve aile içi ilişkilere dair ipuçları veriyor. Zehra öğretmen ve babası Mürşit'in dramatik hayat hikayesi, fırsatları olsaydı çok güzel şekilde yaşayacakları fakat yaşayamadıkları baba-kız ilişkisi beni derinden etkiledi. Eseri tavsiye ediyor, iyi okumalar diliyorum.