Bu kadar çarpıcı bir konuyu tüm çıplaklığıyla anlatabilmek yürek ister. Bu yazarı neden sevdiğimi en çok bu kitapta anladım. Empati yapmanın zor olduğu konuları tüm cesaretiyle aktarması beni büyülüyor kesinlikle. Ayrıca dünyanın neresinde olursan ol toplumun belli normları var. Bunların dışına çıkmak seni ötekileştirir. Yani coğrafya aslında her bölgede kader diyebiliriz. O sahnenin anlatıldığı sayfalarda o kadar çaresiz ve üzgün hissettim ki size anlatamam. Hiç yaşamadığım duygular beni rahatsız etti, üzdü, kırdı. Yazarı sevmemin en büyük nedeni kesinlikle beni rahatsız etmesi ama aynı zamanda çok etkilemesi diyebilirim. En sevdiğim kitabı oldu, okumadıysanız mutlaka şans vermelisiniz.
OlayAnnie Ernaux