Jorge Amado, ilk dönem eselerinde göçmenlerin, melezlerin ve beyaz yoksulların sorunlarını yazmış. Kakao plantasyonunda büyüyen yazar, Brezilya’daki işçilerin sorunlarını yakından gözlemleme fırsatı buluyor. Devrimci fikirleri nedeniyle sürgüne gidiyor. Eserleri yasaklanıyor, yakılıyor. Alınteri de bu dönem eserlerinden. Bu kitabında Bahia eyaletinde (doğduğu eyalet), Pelourinho Yokuşu 68 numaralı apartmanın kiracalarını anlatıyor. Birçok karakter var, hayatlarından kesitler sunuyor. Sefalet ve cehalet bir arada. İnanç ve kültür cehaletle birleştiğinde ortaya çıkan sonuç pek hoş olmuyor. Şiddet, alelade bir eyleme dönüşüyor. Tablo pek umut vadedici değil, en azından benim için öyle. Amado bu noktada beni şaşırttı, her olumsuzluğa rağmen bu insanların özündeki iyiliği yakalamış ve yansıtmış. Dayanışmanın, başkaldırının temeli en dibe batılarak atılıyor.
Jorge Amado, @selyayincilik ‘ın yayın programında. Amado çok okuyacağız, çok konuşacağız diye düşünüyorum. Alınteri bu okumalara iyi bir başlangıç.
Brezilya Portekizcesinden #şehsuvaradil çevirisi.
Çok beğendiğim kapak tasarımı #aslısezer @aslisezer_design