Daha ziyade siyasi bir boyut bu ..yine distopik adı bilinmeyen yer ve adı olmayan insanlar :) tabii saramago nun yazım tarzı ;konu olarak boş oy kullanmak üzerine gelişen hükümet küskünlüğü,yönetimi tehdit bazında terk etmeleri ve kaos ortamı beklemeleri ..
200 lü sayfalara gelince körlük kitabı devreye giriyor ,yüksek ihtimal halktan bulamadığı kaos ve terörü devlet kendi eliyle yapacak ..bakalım