Kitabı okumaya başladıktan bir süre sonra "Bu herif bizim okulu nereden biliyor." demiştim.
Çalıştığım okul kitabın içinde gibiydi. Ya da kitap okulun aynası gibiydi. Her ne olmuş olursa olsun kilometrelerce uzakta yaşamış bir insanın okulumu bilmesi, okulumdaki öğrencilerin davranışlarının altındaki sebepleri benden daha iyi anlıyor olması hem şaşırtmış hem de kıskandırmıştı..
Ne oluyordu da bazı öğrenciler başarısızlığı hiç umursamıyordu. Ne oluyordu da hır gür çıkaran çocuklar bunu yapmaya devam ediyorlardı onca öğüde onca ilgiye rağmen.. Bunun gibi bir çok sorunun cevabı bu kitapta mevcut diyebilirim.
Okuduktan sonra anlamlandıramadığınız bir çok olaya "aaa demek ki bu bundanmış" demeniz dileğiyle..