Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Piyasa koşullarının çizdiği resim ve içindeki düşsel peyzaj...
Günümüz Türk peyzajında gözlemlenen bir başka tersi­ne çevirme, doğrudan doğruya nesnenin kendine yönelik. İdealleştirmeyi seçen ressam çevre kirlenmesini boşluyor. Kı­yıdaki ve denizdeki sanayi atıklarına hiç yer vermiyor tuval. Peyzaj, reel yaşamımızın her türlü sıkıntısını ve çirkinliğini dışlatıyor kısaca. Düşsel bir doğaya çağırıyor bizi resim. Ger­çekliğin aşılmış olduğunu imlemek istiyor. Ama bu aşmayı onaylayanlar, hem doğaya gönüllerince sahip olabilenler, hem de o resimleri satın alabilenler. Resmi bir an seyredebi­lenler ise, güzelliğin, kendilerinden esirgenmiş o yaşamı gerçekten istemelerine engel olduğunu kavrayamadan, sanat­cının tekniğine duydukları hayranlığı belirtiyorlar sadece. Daha önceki kimi yazılarımda da özellikle vurguladım: Bir­ kaçı dışında, hiçbir ressamın isteği değil bu." Bilinçli bir se­çim değil. Ne var ki, günümüzde sanatsal iletişim/bildirişimin gerçeği bunlar. Çünkü öteki sanatçılar gibi ressam da, A. Moles'i izleyerek söylersem, son kertede "kendi eyleminin so­nuçlarından ziyade, sosyo-kültürel çerçevedeki büyük olay­lar tarafından koşullandırılmaktadır.'"
Sayfa 125 - İşKitabı okudu
·
34 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.