Evet ilk defa Jack London'ın bu şaheserini okumuş bulunmaktayım o kadar çok beğendim ki gerçekten bu kadar övülmesine değecek seviyede. Gelelim bu harika başyapıtın içeriğine. Kitabımız ana kahramanımız olan Martin Eden adlı bir denizci gencin yükselmesini anlatıyor. Martin o dönemin Amerika sırasında yaşayan işçi sınıfına mensup bir gençtir. Hawaii Adasında Burjuva sınıfına mensup olan Denizci Arthur'u kurtararak hayatı boyunca seveceği kardeşi olan Ruth ile tanışma fırsatı bulur Martin Ruth'u altın sarısı solgun yanaklı kız olarak tanımlayacaktır. Ve onu ilk görüşte ona resmen aşık olacaktır. Ancak o dönem Amerikasında burjuva sınıfına mensup olan insanlarla işçi sınıfı insanların bir araya gelmesinin mümkünatı yoktur. Martin de bu işçi sınıfından çıkıp hayat aşkı Ruth'a kavuşmak için İlk önce yarım yamalak olan dilbilgisini Ruth ile düzeltmeye başlayacaktır çünkü dil bilgisinde konuşurken yapıyorum gibi tabirleri yapıyom gibi söylendiği için burjuvalara göre böyle konuşmak sıkıntıydı. Kelime dağarcığını düzelterek artık Kütüphanelere odaklanıp Herbert Spencer, Karl Marx, Adam Smith, Madam Blatvsky gibi filozofların kitaplarını okuyarak kendini daha da geliştirecektir. Ama onu yükseğe çıkaracak olay da San Fransisco'da yolculuk yaparken yazar olup kendini burjuvazi sınıfına yükselticekti çünkü ona göre Eden: hayatını kirleten bu adilikten arınmak, üst sınıfların bulunduğu yüce diyara yükselmek isteği duyuyordu. San Fransico'ya dönüş yolculuğu esnasında'da hayatının dönüm noktası olacak o kararı verecekti evet o karar yani bir yazar olacaktı Eden, Gördüğünü dünyaya gösteren bir göz, duyduğunu âleme duyuran bir kulak, hissettiğini insanlara duyumsatan bir kalp olacaktı. Ancak ilerleyen süreçlerde bunu gerçekleştirmek için zorluklara ve açıklığa kadar katlanmak zorunda kalacaktı.Evet dostlar buradan sonrasını artık kitabın içindeki o muhteşem akıcılıkla sizler erişeceksiniz. Jack London betimlemesi ilk başta biraz kafanızda garip gelse bile 10-20 sayfa sonra sizi kendisine çeken bir kitap olarak çekecektir bu incelemeyi okuyan arkadaşlara teşekkür ediyorum kitaplarla kalmanız dileğiyle.