Güneş ve Onun Çiçekleri - R. KAUR /Düştüğümüz kederi anlatan kitaplar yok.
9/10
·256 syf.··
2023 92. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 11 Temmuz 2023 13:39
Bazı kitaplar bir haykırıştır, Yaşadıklarına, Yaşayamadıklarına, Cinsiyetine yaşatılmayanlara, Hapsedilmişliğine karşı bir çığlık! Annen bilir, Ninen, Onun annesi, Sen de biliyorsun ama uzaktan ama yakından: Zordur kimi coğrafyalarda kadın olmak! Zordur kız çocuğu olarak doğmak! Daha hayatla tanışmadan toprağa kavuşmak ya da kız olamadan kadın olmak! Bir hayatta kalma mücadelesi bu! Günümüz kadınlarının hayatta varoluş mücadelesi... "Gelecek nesil kadınlar Bizden daha da ileri gitmek için Bugünkü çabalarımızla donanacak Budur geride bırakacağımız miras." (s. 241) Dokunmak... Bir nesle olamasa da onlardan birinin hayatına. Bir insanın tutunmasını sağlamak... Bunun için bile mücadele etmeye değer. "Bugün susma günü değil ya da alan açmanın biz burada böylesine sıkışmışken bugün haykırma günü sesimizi duyurmak için var gücümüzle." (s. 238) Yer yer Didem Madak'a benzetiyorum üslubunu. "Ne çok isterdim bir nilüfer yaprağı olmayı." (s. 238) diyor bir dizesinde. Ne diyordu Didem Madak: "Keşke gölgesine razı bir fesleğen olsaydım." Ne anlamlı dizeler değil mi? Acının dili ortak, dünyanın neresinde olursan ol... Sadece ona değil, Tezer Özlü'ye de benzettim kimi yerlerde: "Ne zor yazarak anlatmaya çalışmak sustuklarını." Her evin çok çeken bir annesi vardır. Evladı çekmesin diye kendi canını, kendi varlığını yok sayan. "Hayallerini feda etti annem, benim hayallerim için." (s. 148) Peki neden birileri sürekli feda edilmek zorundaydı? Bugün anne feda etti kendini kızı için ve yarın sen feda edeceksin kendini kızın için. Böyle mi olmalı bu çağın düzeni? Ne diyordu bir Ömer Lütfi Mete taşlamasında: "Gidene söven Geleni öven Garibi döven Güçlüyü seven Bu çağın düzeni Bu çağın düzeni Olmaz olsun Alçağın düzeni" Bir bölüm var içinde, doğmamış bebeklerin katli, kız bebeklerin katli... "Okyanuslarca ötede bir bodrum katı Toronto'da Zaten kız bebek sahibi olan bir kadına Yasadışı kürtaj yapıyor bir doktor 'Sırtımda bir yük yeter,' diyor kadın." Biz kız çocuğu: sırtımda bir yük Bir kız çocuğu: karnımda başka bir yük! Dizelerin haykırışına eşlik eden yine yazarın kaleminden çizimler. Süt ve Bal'ı o kadar beğenmiştim ki ardından bu kitap geldi. Şunu ifade edeyim ki bu kitap da herkese hitap etmeyecek. Gerek dizeler gerek çizimler birçok insanı rahatsız edecek. Okumadan önce araştırma yapmanız ve hassasiyetiniz varsa okumamanızı tavsiye ederim. Hakkını verecek okurlara yar olsun!
Şiir
Güneş ve Onun ÇiçekleriRupi Kaur · Pegasus Yayınları · 20184,001 okunma
··
1.699 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Yorum yapmadan geçmek istemedim. Son sözlerinizi bende yazmak isterim. Değerini bilen okuyucuya rast gelsin.. Rupiyi ilk kez bir okurda sadece edebiyat kişiliğini ve duygularını yazarak görüyorum. Rupinin edebiyata yerinin olması kadın kimliğiyle değerlidir. Bunu iştirak etmeyen o kadar geri zekalı okuyucu tanıdım ki onlara laf anlatmaktan yoruldum. Bilmediğin sulara dalmadan önce yüzmeyi bilmen gerek diyorum :))) kaleminize sağlık güzel bir inceleme olmuş hocam 🌺🦋
Mikail Balcı
Gönderi Sahibi
"Bilmediğin sulara dalmadan önce yüzmeyi bilmen gerek." Bu güzeldi. 👏