·88 syf.····Okunma: 11 Temmuz 2023 23:24 (SPOİLER)
Zweig bu eserinde rutin yaşanmışlıkların yanı sıra bize asıl çocuk psikolojisini anlatıyor ve Edgar’ın dünyasına bizi sokuyor.
Kitap konusuna değinecek olursak:
Baron ilk fırsatta Edgar’ın annesiyle tanışmak için Edgar’la tanışıp kendini Edgar’a sevdirir. Edi bu sıradışı ilgiye anlam veremez fakat çocuk olduğundan dolayı da bu durumu üstelemez ve baronu çok sever. Baron ve annesi tanışıp ilişkilerini ilerlettikten sonra Edgar önemsenmez. Edi hep bir şekilde atlatılmaya, yalnız bırakılmaya çalışılır. Baronun eski ilgisinden eser kalmayınca Edi kaygılanmaya başlar ve bu kaygı Edi’nin çocuk zekasını bilemeye başlar. Edgar annesi tarafından odasına yollanırken, o esnada Baronu uzaktan takip eder ve sahte yüzünü idrak eder. Annesini tenha ve karanlık yerlere götürdüğünü de gizliden takip ederek görünce baronu önceden de okumuş olduğu kitaplarda ki kötü karakterlere benzetir ve annesini öldürmeye çalıştığını zanneder ve kendi çocuk çabalarıyla annesini korumaya çalışır. Daha sonra annesini uyaran Edi, annesinin tekrardan bu buluşmaya Edgar’ı yalnız bırakıp, kaçamaklarla gittiğini fark edince Baronla aralarında bir sır olduğunu düşünür ve kendinden saklanıldığını da düşünüp sinir olunca bu sırrı çözüp açığa çıkartmaya ant içer.
Sonunda annesi tüm yaptıklarını öğrendiği vakit çok kızarak Edgar’a tam bir PSİKOLOJİK ŞİDDET uygular.
Edgar’ın dünyası altüst olunca kendini boşlukta ve yalnız hisseder. Sonra ona her zaman destek olup arka çıkan büyükannesi aklına gelir. Çözümü onun yanına kaçmakta bulur ve yola koyulur. Trenle yolculuktan büyükannesinin yanına gidene kadar, bu tehlikeli yolculukta, fark etmediği şeyleri fark eder, düşünmediği şeyleri düşünür ve korkuya kapılıp psikolojik travma geçirir.
SON OLARAK:
Zweig yine kalemini konuşturup, Edgar üzerinden çocuk psikanalizlerini çok güzel, sade, açık ve yalın biçimde aktarmış. 
Edgar’ın gözünden dünyaya bakmak, onun derin ve gerçek düşüncelerinin akıntısında giderken yaptıklarıyla birlikte kendi çocukluğumuzdan kalan kırıntıları hissetmek...
Son olarak çocuklar üzerinde hafife aldığımız, umursamadığımız ufak şeylerin karşımıza çok büyük felaketler olarak bize dönmesinin kaçınılmaz olduğunu gözler önüne seriyor. Bence başta bütün aileler olmak üzere, herkesin mutlaka okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.