Dostoyevski... Ne olabilir ki... Yazdığı kitabın kötü olma ihtimalinin düşüncesinin bile saçma olduğunu düşündüğüm adam. İnsan ruhunun en derinlerine gizlenmiş, en duymak istemeyeceği, en karanlık yönlerini çekip çıkaran hakkaniyetli bir okuyucunun (bence) kendine dönüp bakmasına sebep olan kitap. Suç mu dediniz? Hangi ahlak anlayışı tarafından işlendiği düşünülen, kimin yada hangi toplumun etik değerlerine uymadığı düşünülen, onyüzbin yaşındaki Dünya'nın hangi döneminde doğru kabul edilen yargılara ters düşen? Ceza mı dediniz? Kime, ne için kesilecek?Hangi terazinin kefeleri bu hassas ölçüme uygun? Günümüzün değerlerine uygun mu olmalı yoksa engizisyon mahkemeleri mi doğrusunu bilir?