"Sen bu karanlık ömrümün içine bir sevinç ışığı gibi, kurumaya yüz tutan ekinlere can veren bir nisan yağmuru gibi birdenbire geldin."
İnceleme yada yorum yapmaktan pek anlamam ama buraya bir kaç şey yazmaktan da çekinmeyeceğim. Kitapta Sabahattin Ali'nin eşi Aliye Hanıma ve kızı Filize yazdığı mektuplar bulunuyor, kitabı okudukça Sabahattin Ali'nin üslubunun güzelliği ve eşi Aliye'ye olan tatlı tutkusunu anlıyorsunuz. Sadece bunla kalmıyor gerçi Sabahattin Ali'nin o dönem yazdığı kitap ve çıkardığı dergi yazılarından başına neler geldiğinide öğrenmiş oluyoruz.
Kısa kesmem gerekirse okuması kolay ve çerezlik diyebileceğimiz türden bir kitap.