Puan vermedi·144 syf.····Okunma: 25 Temmuz 2023 00:58 “Korkmuyordum karanlıklardan. Hem niçin korkacaktım ki? Benim de yüzüm gece gibi karanlık değil miydi? O halde gece ile arkadaş sayılırdım. Çünkü benimle alay edecek yüzü yoktu gecenin. Onun da yüzü karaydı.”
1960’lı yıllarda İstanbul’un sosyetik bir semtinde kapıcılık yapan bir ailenin tek oğluydu Cenan. Öyle bir semtte fakir olmak zorken üstüne bir de zengin çocukların ten rengi ile ilgili alay etmeleri ona çikolata çocuk diye seslenmeleri altı yaşındaki Cenan’ın yüreğinde derin yaralar açıyor, teselliyi de annesinin sözlerinde bulmaya çalışıyordu. Bir gün arkadaşlarının evlerine kadar gelip ten rengi ile ilgili yaptıkları bir şaka ve getirdikleri beyaz boya bardağı taşıran son damla olur. O gece gözyaşlarıyla kendini, kendisi gibi karanlık olan gecenin kollarına bırakır. Sabahın ilk ışıkları ile evden kaçtığına pişman olur ama bir kere kötü adamların eline düşmüş ve evinden çok uzaklara götürülmüştür. Bir şekilde kötü adamların elinden kurtulmayı başarır ve yolu Ahmet ile kesişir. Küçük yaşta tek başına hayata tutanmaya çalışan Ahmet, Cenan’ı bir kardeş bir yoldaş gibi görür fakat kısa bir süre sonra trajik bir olay yaşanır ve yolları ayrılır. Cenan’ın hatırladığı son şey deli gibi koştuğu ve bir sahilde bayıldığıdır. Şimdiyse gözlerini saray gibi bir evde açmış, ona Burhan diye hitap eden, anne, baba ve ablası olduğunu iddia eden insanların arasındadır. Gerçeklik algısını yitiren Cenan, biran kendisinin Burhan olduğunu düşünür ama kısa bir süre sonra gerçeği hatırlar. Fakat bu sefer de ailesi olduğunu iddia edenleri ikna edemez ve yıllar yılları kovalar. Ve bir gün tüm gerçekler gün yüzüne çıkar…
Bu hikâye 1970 li yıllarda Gonca Gülsel Şenler tarafından kaleme alınmış fakat döneminde yayımlanmasına imkan olmamış. Uzunca bir dönem yurtdışında yaşayan Gonca Hanım, 2019 yılında İstanbul’da vefat etmiş. Vefatından dört sene sonra da Kızı Ayşe Alev Yılmaz tarafından kitaba dönüştürülmüş.
Gonca Hanım’a Allahtan rahmet, ailesi ve sevenlerine de sabırlıklar dilerim.
@nihlickkitap öncülüğünde okuduğumuz bu harika eseri, özellikle çocukların okuması gerektiğinin altını da çizerek gönülden tavsiye ederim.
Keyifli okumalar.
️