Öyle bir kitap ki bu, hakkında söylenecek hem çok şey var hem de hiçbir şey yok.
Kahramanımız 9. Dereceden memur Bay Golyadkin, bir gün yolda yürürken kendine tıpatıp benzeyen biriyle karşılaşır. Ertesi gün aynı kişiyi iş yerinde de görür ve kendisiyle aynı isim ve soyisime sahip olduğunu öğrenir.
Kitap boyunca Bay Golyadkin’in “öteki” Bay Golyadkin ile olan mücadelesine şahit oluyoruz.
Bu eser bana Chuck Palahniuk’un Dövüş Kulübü’nü hatırlattı.
Psikolojik bir roman olmuş. “Güzel” demeye gerek görmüyorum zira Dostoyevski’nin kaleminden kötü bir şey çıkamaz.
ÖtekiFyodor Dostoyevski