Tezer Özlü ve çocukluk arkadaşı Ferit Edgü arasındaki mektupların uzun yıllar sonra derlenip basılmasından oluşan bu eser, 1966/1985 yılları arasında Tezer Özlü’nün özel hayatı, ilişkileri, dostlukları, hastalığı ve bu dönemde içinde kaybolduğu yaşama, topluma, insanlara ve sanata düşüncelerine ışık tutuyor. Aslında yalnızca karanlık, rutubetli öyküleriyle tanıdığımız Türk Edebiyatının en buhranlı kadın yazarlarından olan Tezer Özlü’nün bambaşka, bizlere benzer bir o kadar bizlerden ayrılan düşüncelerini tanıyoruz bu kitapta.