Herkesin dilinden düşmeyen o kitappp.Neymiş bu kitap aylardır popülaritesini kaybetmedi ,alışveriş listelerinden düşmedi diyor iseniz konuya bir açıklık getirelim.Kitabı birkaç ay önce japon edebiyatına adım atmak ve bu kadar meşhur olan kitaba karşı merak duygumu gidermek adına okudum .Başlarda gerçekten derinselliği olan bir depresyon,acı hikayesi okuyacağımı zannediyordum ve okuduğum her kelimeyi kötü şeylerin başlangıcı ,olarak yorumlayıp olacak kötü şeyler hakkında yorum falan yaptım kafamda.Orta kısımlara geldiğimde olayı az çok kaptım.Evet bu adam aşırı şekilde depresif,hayattan zevk alamayan ,tüm hayatı çocukluğu başkalarını güldürmeye çalışmak uğruna şaklabanlık ve kendini gizleme çabalarıyla geçmiş bir soytarı.Ama zannetmeyin kendisini yoğun acılar ve talihsizlikler bekliyor,hayır.Yahu bu bildiğin inançsızlık ve amaçsızlığın sürekli daha büyük sorunlara yer açtığı okudukça kitabı daha manasız kılan bir kitap.Hele de bunun gerçek bir intihar mektubu olduğunu düşünecek olursak ohoooo işimiz var abi.Yahu tamam anladık çocukluk tramvan var aşamadığın şeyler kişilik bozuklukların var falan da yani bu demek değil ki hayatını daha da dibe batırıp ne yaptığını bilmedem ölmek amacaıyla yaşaman gerek.Hadi o kadar istiysun ölmeyi git geber abi neden her seferinde bıkmadan usanmadan yanına bir kadın alıp onunla ölmeye çalışıyorsun .Bir insan 4 kere intihar etmeye çalışıp anca sonuncusunda başarılı olacak kadar beceriksiz olabilir mi arkadaş ya.Adamın intihar etmesine hiç üzülmedim oh iyi oldu gerçekten kitapta toplum ve birey ilişkisi hakkında bazı iyi kanılar ve birkaç güzl cümle dışında hiçbirşey yok ya .Gerçekten hak verdiğim çok fala intahar hikayesi var ama bunedir ya okudukça içim şişti ya.Okuyup bitirdiğimde benim için sadece geçici bir süre populer olacak bir kitaptı ama üzerinden zaman geçmesine rağmen halen okuyan sayısı aalmayınca dedim bir inceleme yaalım .Elbette sevenlere saygın var ama bir kitabı herkesin aynı şekilde sevmesi mümkün değil ,biraz inkar edelim artık güel olmayan bize ha vermediği gibi birşey de katmayan şeyleri göklere çıkarmayalım ya .Son olarak yalan atmayım kitabın sonunda yazarın romanı gerçek hikayesini biraz değiştirerek intihar mektubu yaptığına dair bir açıklayıcı metin bulacaksınız.Orada gerçekten utanmaya haç verilecek şeyleri değiştirerek yazmak yerine küçük yaşında ölen babasını yaşıyormuş gibi hikayeleştirmesini ve babası hakkında yazdıklarını etkileyici bulmuştum ama bakın bukadar gerçekten balon balığı gibi şişmek istemiyorsanız okumayın ,ben intihar konulu okuycam diye ısrar ederseniz Hayatın KıyısındaGece Yarısı Kütüphanesi ve Veronika Ölmek İstiyor kitaplarından ilginizi çekenle yola başlayabilirsiniz