Sizinle ilk incelememi paylaşıyorum. Spoiler mevcut, dikkatinize!
Öncelikle kitabın konusuna, içeriğine hiç bakmadan başlamıştım bu yüzden kitap hakkında fazla fikrim yoktu. Birkaç düşüncem vardı yalnız böyle bir kitap okuyacağımı aklımın ucundan geçirmemiştim. Kitabın ismi "Yaşamak" olmasına rağmen içerisinde bu kadar ölüm barındırıyor olmasına şaşırdım açıkçası. Tanıdığı o kadar insanı kaybetmek Fugui için çok zor olmalı. Ben kitabı okurken ölümlerin hepsini hissetmiş gibiydim, acı verici.
Kısaca anlatırsak, bir ailenin tek oğlu olan Fugui, tüm yaşadıklarını tarlada tanıştığı yabancı bir adama anlatmaya başlar. Kitabın devamında Fugui'nin tüm yaşantısını okuruz. Fugui, hayatındaki herkesi zamanla kaybetmiştir.