bu kitap okuduğum ilk gotik edebiyat eseriydi ve kitaba hayran kaldım. uzunca zamandır okumak istediğim bu eser gerçekten gotik edebiyata başlangıç için oldukça ideal. kitap, insanın ikircikli kişiliğinin ne denli tutarsız ve tehlikeli olduğunu, var oluşumuz içerisindeki zıt kutupların nasıl bir seviyede çarpışabileceğini gözler önüne seriyor. kitabı okuduktan sonra nefessiz kaldım. kitap bana iyiliğin ve tutarlılığın içimizde olduğu kadar, kötülüğün ve aşırılığın da bir o kadar bünyemizde barındığını hatırlattı. ne de olsa ikisi de kendi benliğimiz. her ne kadar bir diğerini ötekileştirip, yokmuş gibi davransak da...