Uzun zamandır okumayı istediğim ancak bir türlü fırsat bulmadığım bir kitaptı. Nihayet okudum ve çok memnun kaldım. Tam da hayatım da önemli bir olayın arifesinde iken okumak ayrıca etkiledi beni. Kitap çok hoşuma gitti. Dili akıcı ve güzeldi. Sıkmadan rahat rahat okuttu kendini. Aynı gün içinde bitti zaten. Kitabın verdiği mesaj asıl beni çok etkiledi. Ben de bazen bir şeyleri denemekten ileriye atılmaktan hep çekinen birisi oldum. Ama Simyacı bu konu üzerinde düşünmemi sağladı. Bundan sonra daha farklı davranmaya çalışacağım hayatta. Kararlar alırken ve uygularken içim rahat olacak. Ne gelirse Allah'tan. Aklımızı kullanıp, ona göre davranırsak ve vicdanlı olursak pişman olmayız. Simyacı bundan sonra çevremde bulunan herkese tavsiye edeceğim ve hediye olarak vereceğim bir kitap oldu benim için. Yazarımız Paulo Coelho' ya da çok teşekkür ederim böyle bir kitap yazdığı için. Övüldüğü kadar varmış cidden. Okumayı düşünen arkadaşlara şiddetle tavsiye ederim.