10/10
·355 syf.··
2023 36. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 01 Ağustos 2023 09:32
Çok ünlü bir kitap. Ben çok beğendim. 1962'de kitabın filmi de yapılmış fakat kitap daha güzel. Kitabı okumayan birisi için film zor anlaşılır ve sıkıcı olmuş. Kitapsa çok akıcı. Bir sürü olay var ama kolay okunuyor, insanı yormuyor ve sıkmıyor. Atticus; Maycomb kasabasında avukatlık yapan, eşi ölmüş, iki küçük çocuğu(Jem ve Scott) olan çok duyarlı, mantıklı ve sağduyulu bir adamdır. Bir zencinin(Tom Robinson'ın) avukatlığını yaptığı için bazı kasabalılar kendisinden hoşlanmaz. Bu durum çocuklarına da olumsuz yansır. Romanda anlatıcı Atticus'un kızı Scott'tır. Olayları yıllar sonra büyüdüğünde anlatır ama romandaki olaylar sırasında 6-8 yaş arasındadır. Bir çocuğun gözünden yetişkinlerin dünyasını, değer yargılarını görürüz. Sıcak, samimi bir kitap. Atticus'un söylediği bazı sözler okuyucuyu üzerinde düşündürecek, bazı şeyleri sorgulatacak cinsten. Kitapta bir de çocukların hem korktukları hem de çok merak ettikleri, evden hiç çıkmayan gizemli komşu Boo Radley var ki romanın sonunda önemli bir olayda kilit bir rol oynuyor. Jem ve Scott'ın arkadaşı Dill ise benim için önemli. Kitabı okurken internette yazarın Dill'i yazarken kendi çocukluk arkadaşı olan Truman Capote'den esinlendiğini okuyunca Dill'e ayrı bir sempati duymaya başladım. Okurken Capote'nin çocukluğundn izleri ben de fark ettim. Capote'yi çok severim. Soğukkanlılıkla romanıyla Amerikan edebiyatında gerçeğe dayalı roman akımını başlatmış, çok yetenekli, sıradışı bir yazardır(Soğukkanlılıkla'yı yazma süreci 2005 yılında çekilen Capote filmine de konu olmuştur. Çıktığında izlemiştim, güzel bir filmdi). Truman Capote'nin dokuz tane kitabını okudum. 20.yy'ın en sevdiğim yabancı yazarı desem yeridir. Ben çok küçükken(Scott kadarken falan) babamın kitaplarının arasında onun Gece Ağacı kitabının Türkçe ilk baskısı vardı(şu anda benim kitaplığımda). Nedense bir sürü kitap içinde sadece o kitap çok ilgimi çekerdi, ne anlattığını çok merak ederdim. Ara sıra babama "Bu kitapta ne yazıyor? Bu kitap güzel mi? Ben bu kitabı ne zaman okuyup anlayabilirim?" gibi sorular sorardım. Büyüyünce okudum. Çok sevdim. Sonrasında da Capote'nin bir sürü kitabını okudum. Bu yüzden hazır burada yeri gelmişken Capote'yi de anmadan geçmek istemedim.
Edebiyat & Roman
Bülbülü ÖldürmekHarper Lee · Sel Yayınları · 201488,7bin okunma
·
19 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.