Dönüşümü ile birlikte Grogerin içinde bulunduğu durum onu yalnizlastiriyor.Her ne kadar Ailesi ile birlikte olsa da bir zaman sonra aileninde tahammülü kalmıyor. Böyle durumdayken Groger nasıl yaşayabilsin..ÖLÜR...
Benim için Franz Kafka'nın başlangıç bir kitabıydî. Yeni bir franz kafkayi okumayi merakla bekliyorum.Bu kitapta da " her ne kadar kan bağı olsada dış görünüş un insanlar gözündeki önemi ve bunun verdiği psikolojik zararlar insanı yok edebiliyor."düşüncesi idi