·276 syf.····Okunma: 02 Ağustos 2023 19:12 Gerçekten de Tolstoy olmasaydı edebiyat anlamsız olurdu . Zira her kitabı ayrı bir anlam ayrı bir düşünce ve en önemlisi ayrı bir ders niteliğinde. Tıpkı Kazaklar kitabımda olduğu gibi.
Kazaklar kitabında Moskovada soylu bir kimse olan Olenin, soyluların anlamsız monotonluklarından ve dur durak bilmeyen doyumsuzluklarından bıkmıştır. Ve kendini bu insanların arasından kurtarıp orduya yanı asıl aşkın doğallığın savaşın ve unutamayacağımız “cigitliğin” diyarına götürür; Dağıstan’a yani kazakların çerkeslerin ve çeçenlerin vatanlarına. Orada Maryanka adlı bir kıza aşık olur. Pek tabi Luka adlı Kazak gencininde sevdiği kadındır bu Maryanka. Bu üç karekterin hayatları Tolstoy persfektifiyle eşsiz betimlemerle ve aşkın anlamını efsanevi bir şekilde anlatılarak ilerler.
Kitabın sonu ayrı bir çarpıcıdır. (Beni pek tatmin etmese de) Sonunda bir an duraksıyor ve kitap bittiği için içinizde bir hüzün yeli esiyor…
Baştada dediğim gibi Tolstoy’u okuyun okutun ve okutturun…