Üzgünüm!
3/10
·104 syf.··
2023 34. kitabı
·
14 saatte okudu
·
Okunma: 04 Ağustos 2023 13:51
" 210 sayfa yazacağıma söz vermiştim. Ancak 99 sayfa yazabildim. Umarım editörüm fark etmez, yoksa elinden çekeceğim var demektir." "80 yıl sonra artık bekleyecek sabrım kalmadı. Daha yola çıkmadan varmak istiyorum. Her şeyin hemen olmasını istiyorum ama hiçbir şey olmuyor. Sürekli bekleme halindeyim ; bir mektubu, çalmayan bir telefonu, geç kalan birini bekliyorum hep ; hiç huzurum kalmadı." Kalemine merhaba dediğim yazar ve okuduğum ilk kitabı. Şimdilik son gibi de duruyor kütüphanemde beni bekleyen serisini düşününce ne yapacağımı bilmiyorum. Bunun sebebi şuan okuduğum kitabı çok sevemedim bu yuzden de öve öve anlatamayacağım dersem çok mu hadsizlik yapmış olurum ! Öncelikle yazarın tarzı mı bilmiyorum ama 99 sayfa yazdım dediği kitabı açıkçası 99 sayfayı harcamış olarak görüyorum iyi ki de hedefin olan sayfa sayısını tutturmamissin anlatmak istediğini 50 sayfa ile de anlatabilirdi oysaki. Hatta sayfalardaki boşlukları gördükçe sabrım kalmadi acele etmek ve hizlica kitaptan kurtulmak istedim.Kağıt israfına dayanamıyorum. Bir cümle ile de bir sayfa hatta bir ? Isareti ile de bir sayfa israf edilir mi ? "Beklemek/zaman ", "sabır/sabırsızlık", "acele/hız " Anlatmak istediği ana konular çok da önemli aslında... Ya anlatmak istediğini anlat "Acele et. Neyi bekliyorsun? " tıpkı alintisinda olduğu gibi... kimi zaman çok sabırsızlık duyuyoruz. Beklemekten keyif alamıyor biran önce olmasını, gelmesini, bitmesini istiyoruz. Hız acele sabır kısa süre yani zaman. Ama beklemekten keyif alacağımızı ne kadar hızlı gidersek gidelim gitmek istediğimiz yer yavaş gitsek bile gideceğimiz zamanla aradaki farkın çok az olduğunu bu yuzden yavaşlamanin iyi olduğunu sabretmenin guzel olduğunu hem "sabreden derviş muradına erermis " diye bostan yere dememişler ki atalarımız. Saçmalama Begüm der gibisiniz evet ama kitapta geçen bazı alıntılar aynen bizim merdiven altı yazarlardan çıkma bazi eserleri gibi hani kimimizin çöp kitap dediği ama benim demeye dilimin varmadigi kitaplardaki alıntılardaki cümleler gibi ... Yazari sevenlerden ne yazsa yazsın okurum diyen fanatik okurlardan üzülerek özür diliyorum.
Bekleyecek Vaktim Kalmadı ArtıkJean-Louis Fournier · Yapı Kredi Yayınları · 20253,738 okunma
·
86 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Yazarın çıkan son kitabı ve en az yıldız verilen kitabı olduğundan başka kitabına da şans verin derim ben.