Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

·
Puan vermedi
İnsan Denen Meçhul
kitabı belirli başlıklara ayırarak, kitaptan cümlelerle özetledim. vee işte *Zaman* ●Zamanın mahiyeti aklımızın eşyayı algılayış biçimine göre değişir. Tabiatta gözlemlediğim zamanım kendine has varlığı yoktur o sadece eşyanın bir varoluş şeklidir.. ●Zaman psikolojik hayatın kumaşıdır {bergson} ●Zihinsel süre, bir anın yerini alan başka bir an değildir. O geçmişin devamlı ilerlemesidir. Hafıza sayesinde geçmiş, geçmiş üstüne yığılır. Kendi kendini otomatik olarak muhafaza eder. Bütünü ile bizi her an takip eder. Şüphesiz, geçmişimizin ancak bir parçası ile düşünürüz. ●Fizik zaman bize yabancıdır. Oysa iç zaman bizzat biziz. *Disiplin ve Çalışmak* ●Hayatın ilk yıllarını ekilmemiş tarla gibi bırakmaktansa, büyük bir titizlikle sürüp ekmek lazımdır. ●Fizyolojik, fikri ve ahlâki bir disipline uymak, sinir sisteminde, endokrin bezlerinde ve bilinçte, kesin değişiklikler yapıyor. Organizmaya daha iyi bir bütünlük, daha büyük kuvvet, hayatın tehlikelerine ve engellerine karşı koymak için daha büyük bir kabiliyet vermektedir. ●İlim medeniyetinin insanlara getirdiği en büyük felaket avareliktir. ●Akıllıca çalışmanın ve faydalı faaliyetlerin yerini ne sinemalar, ne konserler, ne radyolar, ne spor hareketleri tutabiliyor. Biz meselelerin en korkuncu olan işsizlik meselesini halletmekten uzağız. *İnsan ve Çevresi* ●İnsan daima kayıtsız, bazen düşman bir çevrede bulunabilir. Arzu ettiğini zorla elde etme mecrburiyetini çabuk kavrar. Bilinç, sosyal çevreye uyum sağlayarak onun hükmü altına girmiş olur. Uyum, ferdin yapısına bağlıdır. İnsan çevresine onu fethederek ya da ondan kaçarak uyum sağlar ●İnsanın dünya ve benzerleri karşısında doğal tutumu mücadeledir. Bilinç çevrenin düşmanlığına karşı gayrete düşer. İşte o zaman zeka ve kurnazlık, çalışmak, sahip olmak ve hükmetmek iradesi gelişir. Fethetmek, etki altına almak arzusu büyük maceralarını ilham kaynağıdır. Pastör'ü hekimliği yenilemeye, mussolin'i büyük bir millet meydana getirmeye, Einstein'ı bir evren yaratmaya sevkeden bu ihtirastır. *Modern Hayata Uyum* ●Uyum fonksiyonlarımızı atalarımızdan çok daha az kullanıyoruz. Çünkü modern hayat bizim daha az enerji harcayıp daha konforlu yaşamamız için dizayn edilmiştir. Ancak bu biyolojimize karşıdır. Gayret kanunu şüphesiz yaşamak için son derece gereklidir. ●Modern hayat artık açlıkla da sınanmaz hale gelmiştir. Oysa ilkel hayatta inslanlar orucun terbiye edici özelliğine tabi idiler. Kıtlık olmadığı için buna mecbur kalmasalar bile oruç tutarlardı. Oruçta karaciğerdeki şeker, deri altındaki yağ depoları, kaslardaki, bezlerdeki, karaciğer hücrelerindeki proteinler harekete geçer. Bütün organlar kalbin çalışması için kendilerinden feragat ederler. Oruç dokularımızı temizler ve değiştirir. ●Düzensiz ve değişik şartlar altında yaşamak için organize edilmiş değil miyiz? İnsan en yüksek gelişme derecesine; hava değişikliklerine maruz kaldığı, uykudan mahrum kaldığı ve çok uyuduğu, yiye. ceklerinin bazen bol bazen kıt olduğu, barınağını ve yiyeceklerini bir gayret sonunda elde ettiği zaman ulaşıyor. Kaslarını hareket ettirmesi, yorulması, dinlenmesi, mücadele etmesi, ıstırap çekmesi ve bazen mesut olması, sevmesi, nefret etmesi, iradesinin gerilmesi, gevşemesi, benzerleriyle ya da bizzat kendisi ile mücadele etmesi de gerekli... Nasıl mide besinleri hazmetmek için yaratılmışsa, insan da böyle bir hayat tarzı için yaratılmıştır. ●Fakir olduğu halde gelişmiş insanlar vardır.çünkü zenginliğin bozuculuğundan uzak doğası gereği yaşamış insanlardır. Gayreti ve disiplini gerek ailesinden gerek de kendine empoze ederek öğrenmiştir. Örneğin britanyalı bertnard(bir komutan) her gün hava şartlarına karşı koymaya kendini mecbur eder ve kendi akranı çocuklarla savaşırdı küçük ve biçimsiz olmasına rağmen öyle bir kuvvet ve dayanıklılık gücü kazandı ki hala Dillere destandır Zararlı olan zenginlik değil gayretin yok edilmesi gayretsizliktir. *İnsan ve Ferd* ●Insan tabiat içinde hiçbir tarafta kendine rastlamaz Biz tabiatta yalnız Ferdi gözlemleyebiliyoruz fert ise insandan bir gerçek olması ile ayrılır hareket eden seven ızdırap çeken savaştan ölen odur insan ise aksine platon bir fikirdir o bizim zihnimizde ve kitaplarımızda yaşar. Gerçekte Biz genel ile özele insana ve Ferdi muhtaçız genel evrensellerin gerçeği ilmin yapılması için gereklidir Çünkü aklımız anca çıkarımlar arasında rahatça çalışır Platon için olduğu gibi modern Bilgin içinde fikirler tek realitedir bu soyut realite bize somut bilgiyi verir genel bize özeli kavratır insan ilimleri tarafından ortaya atılan varsayımlar sayesinde fert kendi ölçüsüne göre yapılmayan yine de ona uygulanabilen ve bizim anlamamıza yarayan şemalara sokulabilir ●Biz iki ayrı alemde olaylar ve onların sembolleri aleminde yaşıyoruz .kendimizi ve benzerlerimizi tanımak için hem gözlerimizi hem de ilmi çıkarımları kullanıyoruz. Fakat bazen hata yaptığımız oluyor. hadiseleri semboller gibi düşünüyoruz. Ferdi insana karıştırıyoruz. ●Dokuların bireyselliği henüz bilinmeyen bir tarzda hücre ve iç sıvıların yapısına giren moleküllere bağlıdır .Demek ki ferdiyetimizin esası ta içimizdedir. Ihtiyarların birbirinden farklılığı çocukların farklılığından çok daha fazladır. her insan bir tarihtir ve Başka hiç kimsenin tarihi ile aynı değildir. *Bireyin Kurtuluşu* ●İnsanlık kendini bilmek sayesinde, tarihin başlangıcından bu yana ilk defa kendi kaderine hakim olmuştur. Istırap çekmeden kendini yenileyemez. Çünkü o hem mermerdir, hem heykeltıraş. Gerçek çehresini alabilmek için büyük çekiç darbeleriyle kıvılcımlar çıkararak kendi maddesini yontacaktır. Zaruret onu mecbur bırakmadıkça bu ameliyeye rıza göstermeyecektir. Teknolojinin ona getirdiği konfor, güzellik ve mekanik harikalar arasında aceleye lüzum görmüyor. Dejenere olduğunu fark etmiyor. Oluş, yaşayış ve düşünüş tarzını değiştirmek için niye gayret etsin? ●Bireyin Kurtuluşu modern hayatın şartları tarafından meydana getirilen Fikri ahlaki ve fizyolojik çöküş halinden bireyi çekip Kurtarmak lazımdır onun potansiyel olarak gizli kalmış bütün yeteneklerini geliştirmek ona sağlık vermek gerekir bu ona bir yandan birliğini öte yandan kişiliğini iade etmektir dokularındaki ve şuurundaki ırsi vasıfların izin verdiği ölçüde onu büyütmektir terbiye ve toplumun Onu içine hapsetmiş olduğu kalıpları kırmaktır bütün sistemleri bir yana atmaktır bu sonuca ulaşmak için birey oluşturan Organik ve zihinsel oluşumlara müdahale etmek zorundayız. ●Kasları damarları kalbi ciğerleri beyni omuriliği bir kelime ile bütün organizmayı oluşturan sistemleri aynı anda harekete geçirmek gereklidir. Bunun için klasik sporlardan çok daha değişik egzersizler gereklidir. Engebeli arazide yarış, dağlara tırmanma, güreş, yüzme, ormanda ve tarlada çalışma, aynı zamanda hava değişikliklere maruz kalma ve Çetin bir hayat, kasların, iskeletin, organların ve şuurun ahengin temin ederler. Bu şekilde, vücuda dış alemin değişikliklerine karşı koyma gücü veren büyük cihazlar çalıştırılabilir. Ağaçlara veya kayalara tırmanmak gibi doğal hareketler, kan sıvısının bileşimini, dolaşımı ve solunumu düzenleyen eden bütün sistemleri aynı anda çalıştırır. Yüksek yerlerde oturmak, hemoglobinin alyuvarların üretmekle görevli olan organların hareketini sağlar. Uzun koşu, kasların meydana getirdiği ve döktüğü çok miktarda asılı temizleyen olayları meydana getirir nokta susuzluk dokulardaki suyu boşaltır. Oruç, organlardaki proteinleri ve yağlı maddeleri kımıldatır. Sıcaktan soğuğa ve soğuktan sıcağa geçiş, organizma ısısını ayarlayan geniş mekanizmaları çalıştırır. Uyum oluşumlarını uyarmanın daha birçok şekilleri vardır. Bunların işletilmesi bütün vücudu mükemmelleştirir. Bütün tamamlayıcı cihazları daha kuvvetli, daha esnek ve fonksiyonlarını yapmaya daha hazır bir hale getirir.
İnsan Denen Meçhul
İnsan Denen MeçhulAlexis Carrel · Hayat Yayıncılık · 2016573 okunma
·
54 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.