Genelde olay örgüsü dram üzerinden yürüyen yapımları sevmem fakat bu kitabın hem hikayesi, hem de Dostoyevski'nin kariyeri açısından önemi beni etkiledi. Zira bu kitap yukarıda bahsettiğim ustalık eserlerinin hepsinden önce yazılmış ve Dostoyevski'nin yazarlığını kanıtladığı ilk kitaplardan biri olmuş.
Küçük eserler yazarak hayatını sürdürmeye çalışan bir yazar ve ezilerek uzun yıllar yaşamaktansa; şerefiyle 14 yaşında ölen küçük kız çocuğunun sanki gerçek hayatta yaşanmış gibi (!) bir gerçeklikle anlatılan hikayesi. Dostoyevski'nin tüm kitaplarına kendi hayatını da dahil ettiğini biliyoruz. Bu da onlarda biri mi sizce?