Söylenişi de çok hoş "İ would prefer not to" yani "yapmamayı tercih ederim." İnceleme bölümüne gelince insan ister istemez "yazmamayı tercih ederim", demek istiyor ama yazmadan da olmaz.
Bu kitabı sıradanlığın ve basitliğin dışına çıkaran şey kesinlikle hikayenin içinde gizlenmiş değil, açık bir şekilde kendini ortaya koyan detaylardır.
Ah Bartleby!, Ah İnsanlık!