Puan vermedi·164 syf.····Okunma: 29 Temmuz 2017 22:54 Yanlış hatırlamıyor isem lise sondaydım bu eser ile tanıştığım vakit. Uzerinden yaklaşık 7 sene geçmiş. Kitabın son cümlesi beni inanılmaz bir yola sokmuştu. Hiç vakit kaybetmeden ikinci defa okumaya başladım. Tabii bu arada okuduğum kitaplara notlar alan yahut beğendiğim yerleri çizen biriyimdir. Velhasıl başladım yeniden ve tekrar bitti. Yeniden, yeniden, yeniden derken 14 kez oturdum başına. Bu eylem esnasinda, her seferinde, çizdiğim yerler hoşuma gitmemeye, cizmedigim yerler ise dikkatimi çekmeye başlamıştı. Dedim kızım bu işte bir gariplik ve güzellik söz konusu, fark et. Kitabı her defasında okuyan kişi aynı değil, çoktan değiştin, sürekli olarak değişiyorsun, değişmeye devam edeceksin. Nitekim ediyorum. Yine otursam başına, Maria ile karşılaşsam farklı hissedeceğim. Ne muazzam bir gerçeklik ve korkunç bir deneyim. Fakat aramızda kalsın ben en çok bu değişimi seviyor ve de ona güveniyorum.