Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

“(…)Tez; üstün, ayrıcalıklı demektir. Antitez; aşağı, değersiz ve ötekidir. Diyalektik açılım budur. (…) Bir belirlemede ya da nitelemede adalet ve iyilik varsa, seçkinlikten söz edilebilir. Eğer seçkinlik bir tez olarak kabul edilecekse, ötekileştirme ve hor görme antitezdir. bu sentezden sadece zulüm çıkar. Değişim de zulmün dinamikleriyle acı çektirerek meydana gelir. Sonucu hak tahribatı yapıyorsa; bu değişim aktörüne seçkin denilemez. Bir sözü veya davranışı belirleyen, onun niteliğe ve niceliğe dönüşümüdür. Medya, finans ve teknolojide etkili bir sahiplik; sadece güçtür, üstünlük değildir. Kibir, kendisini farklı ve güçlü görmekten doğar. Güç ve kibir birlikteliğinden de hiçbir zaman hayırlı bir sonuç çıkmaz. (…) İblis de farklı ve seçkin görüyordu, kendisini tez kabul ediyordu.”
·
33 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.