Lise yıllarında edebiyat dersinde “İlk realist roman” olarak ismini ezberlediğimiz Araba Sevdası
Bu yıllarda yazılan birçok romanları, hikayeleri, tiyatroları okudum. Çoğunda Fransız hayranlığı mevcut. O zamanki halk Fransız kültüründen etkileniyormuş. Fransız hayranlığı kitaplara da yansımış. Araba Sevdası diğer kitaplardan ziyade Fransız hayranlığını eleştirmiş…
Araba Sevdası romanında Batılılaşmayı yanlış anlayan bir gencin üzerinden üst kesim eleştirilir. Örneğin, öğrendiği 3-5 fransızca kelimeleri türkçeyle karıştırarak kendini fransızca konuşuyormuş gibi gösterir.
Roman geçmiş zamanda eleştiri amacıyla yazılmış. Fakat sanki günümüz insanları eleştiriliyor. Geçmişte Batıyı yanlış anlama sorunu bugünde mevcut. Batının bilimini almak yerine kültürünü aldık, kültürünü benimsedik. Her geçen günde kendi kültürümüzü kaybediyoruz…