Tarihçi olmam münasebetiyle en çok ilgimi çeken konular Antik Helen dönemindeki filozof ve bilim insanlarının evren hakkındaki görüşleri ve felsefi yaklaşımları oldu. Kitap gayet akıcı ve anlaşılır olmakla beraber, astornomi alanında bazı bölümlerde (belki de uzmanlık alanımız olmadığından) ayrıntı bilgilerle sizi cahil gibi hissettiriyor :) Ancak genel hatlarıyla bilimi sevdiren ve astronomi alanında hiç bilgisi olmayan birinin bile okuyabileceği bir eser.