Uçan Puşkin, Kaçan Puşkin, Muhteşem Puşkin Süleyman
Puan vermedi·141 syf.··
2023 10. kitabı
İncelemenin başlığını okuyanlar "Ne saçmalamış bu?" diyebilirler fakat ince detayları bilenler başlığı okur okumaz köfteyi çakacaklar. Kitaba dair incelemeleri okudum ve herkes çok beğenmiş, yarım kalmış olmasına da çok üzülmüş fakat kimse bu kitabın adı neden Büyük Petro'nun "Arabı" diye sorgulamamış ya da ben aradığım incelemeyi bulamadım. Siyahi bir insana ırkçı denilebilecek tasvirler yapılmış, Çar ona babayani bir yaklaşım sergileyip onu koruyup kolluyor edebiyatlarına girilmiş işte. Basbayağı yanlı yazılmış bir kitap. Yarım kalması merakta bırakıyor evet, fakat siyahi çocuğa ait betimelemer neden bu kadar onur kırıcı? Örneğin şuradaki tasvir: "... Şu yassı burnun, şiş dudakların, pütür pütür suratınla..." (syf. 39) Siyahi çocuk yalnızca Çar'ın yakınında olduğu ve doğal olarak zengin sayıldığı kısımlar için övülmüş, bu durumlar dışında yergiye tabi tutulmuş. Bir yazar ne kadar nitelikli olursa olsun bu tasvirleri onu gözümde çöp eder. Puşkin bu yarım kalmış romanıyla gözümde çöp oldu. Devam etse ne değişecekti bilmiyorum tabi fakat bu kadarlık kısmı...
İnceleme
Büyük Petro'nun ArabıAleksandr Puşkin · İş Bankası Kültür Yayınları · 2001375 okunma
·
54 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.