Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

"Ontolojik kemâlâtı bakımından insan, varoluşun gaye varlığıdır... İbnü'l-Arabi ve Mevlâna'ya göre insan, âlemdeki canlılar arasında en son zuhûra gelen tür olmasına rağmen varoluşun gayesi oluşu bakımından ilâhî ilmin temel maksadıdır. Tamamlanan her iş mühürlendiği gibi, varoluş süreci de insan ile mühürlenmiştir. Bu açıdan insan cinsi, insân-ı kâmildir ve varlığın mührüdür. Bu yönüyle ilâhî sıfat ve isimlere hilâfet edebilme özelligi bir başka varlığa değil insana verilmiştir. Hakk'ın, âleme kendisiyle baktığı gözbebeği mesabesindedir..."
·
15 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.