Puan vermedi·160 syf.··
Beğendi
·
2023 118. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 10 Ekim 2023 07:38
İkinci kez okuyuşum. Hesapladım, ilk okuduğum zamanın üzerinden tam on bir sene geçmiş. İlk okuduğumda da üzerimde kuvvetli bir tesir oluşturmuştu bu kitap. Sanırım ilk gençlikte gerçekleşen bu etki, kitabı ayrı bir yere taşıyor, kişi kitaba farklı bir anlam atfediyor. Okuduğu, insanın hayatına "o zamana eşlik eden bir duygu" kazandırıyor. Sonrasında o kitap, o büyüme zamanını işaret ediyor. Aynı kitabı tekrar okumak da, o eski yolu tekrar yürümek gibi. Tekrar okumak için acele etmemenin nedeni de; ayak izlerinin aşınmasından duyacağım endişe olsa gerek... ["Onun bana böyle yapmaya ne hakkı vardı? Senelerden beri, boşluğunu apaçık görmeden, şöyle böyle bir ömür sürmüş insanlardan kaçsam bile, bunu tabiatımın acayipliğine vermiş sürüklenip gitmiştim, fakat beni memnun edecek hayat hakkında da bir fikrim yoktu. Yalnızlığımı hissediyor ve üzülüyordum fakat bundan kurtulmanın mümkün olabileceğini ummuyordum. Maria, daha doğrusu onun tablosu karşıma çıktığı vakit, bu haldeydim. O beni birdenbire sessiz ve karanlık dünyadan ayırmış, ışığa ve sahiden yaşamaya götürmüştü. Bir ruhum bulunduğunu ancak o zaman fark etmiştim. Şimdi, geldiği kadar sebepsiz ve ani, çekilip gidiyordu. Fakat benim için bunda sonra eski uykuya dönmek imkânı yoktu. Yaşadığım müddetçe türlü türlü yerler gezecek, dilini bildiğim ve bilmediğim insanlarla tanışacak ve her yerde, herkeste onu, Maria Puder'i, Kürk Mantolı Madonna'yı arayacaktım. Onu bulamayacağımı daha şimdiden biliyordum. Fakat aramamak elimde olmayacaktı. Beni, bütün ömrümce bir meçhulü, mevcut olmayan bir şeyi aramaya mahkûm ediyordu. Bunu yapmamalıydı..."] sayfa: 122/ 123
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2025376,5bin okunma
·
12 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.