Gönderi

Spinoza'daki natura naturans ve natura naturata ayrımı, Tanrı-âlem ilişkisini ortaya koymaktadır. Buna göre bir taraftan Tanrı âlemin özüdür, diğer taraftan âlem Tanrı'nın özüdür. Yani biri etki ya da sonuç (âlem), diğeri nedendir (Tanrı). Bu ilişki nedeniyle Tanrı âleme hem içkin hem de aşkın olmaktadır. Buradan hareketle Spinoza'nın söz konusu tarzdaki natura naturans ve natura naturata ayrımıyla ya da Tanrı-âlem ilişkisi anlayışıyla, özünde dini bir sistem olan ve Tanrı'nın hem içkin hem de aşkın olduğu ilkesine dayanan bir panteizmi savunmuş olduğu dile getirilmektedir.
Sayfa 93 - Hece YayınlarıKitabı okudu
·
8 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.