Beyaz Gemi
Puan vermedi·168 syf.··
2023 5. kitabı
·
46 günde okudu
·
Okunma: 08 Kasım 2023 21:20
Bu kitabı çok beğendim ve sevdim tekrar okur muyum bilmiyorum ama tekrar okumaya değer diye düşünüyorum…kitabın başlarında sonunu tahmin etmek için kafamda bazı şeyler vardı ama hiç biri öyle olmadı kitabın sonu böyle olmamalıydı diye düşünüyorum mesela mümin dede ve çocuk yerine orozkul ölümü hak ediyordu…onun dışında orozkul’un herkesi böyle küçük görmesi böyle eziyet etmesi çok sinir bozucu bir durum bir çok kişi o öyle görmüş öyle büyümüş diyebilir yada o çocuk istiyordu olmuyordu o yüzden hırçınlaşıyordu ama bunlar bahane değiller çünkü onun öyle büyümesi yada çocuk sahibi olmaması oradaki insanların suçu değildi ama cahil insanlar bunu anlamıyor kısacası kimse kötü doğmuyor kötülük ve iyilik birer seçenek ve orzokuln kötü olması onun tercihiydi…gelelim çocuğun anne ve babası bazı insanları anlamıyorum madem bakmayacaksınız madem o sorumluluğu almayacaksınız o zaman çocuk sahibi olmayın yada beraber yapmıyor musunuz olmuyor mu ayırı olabilirsiniz ama insan gibi çocuğunuza bakmak zorundasınız çünkü onu dünyaya getirirken ona sormadınız..mümin dede neden kendini ezdiriyordu hiç bir zaman anlamadım bu da kitap buyunca beni sinir etti tam itiraz etti kendini savunacak derken eski haline dönmek beni daha da sinir etti
Hayat ve İnsan
Beyaz GemiCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 202387,5bin okunma
·
33 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.