Benjamin Button'ın Tuhaf HikayesiF. Scott Fitzgerald
1922 tarihli Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi isimli bu kitap, gerçekten de tuhaf bir hikayeye sahip. Fitzgerald, Amerikan edebiyatının en büyük isimlerinden biri olarak kabul görüyor. Kitapta yazar biyografisinin bulunduğu kısımda Fitzgerald için "Diğer yazarlardan ayrılan özelliği, kendi içinde iki karşıt görüşü veya duyguyu aynı anda barındırabilmesiydi." diye bahsediliyor.
Kitapta yaşlı olarak doğan ve giderek gençleşen Benjamin Button'ın hikayesi anlatılıyor. Yani insanoğlu için olan normal süreç tersten işliyor. Dikkatimi çeken noktalardan birisi, yaşlılık ile çocukluk veya bebekliğin sanki birbirine benzemesi. Bir de tecrübe, deneyim meselesi var. Bizi biz yapan şey yaşadığımız deneyimlerdir. Bu deneyimleri kazandıran şey ise bizzat zamanın kendisidir. Bebek olarak doğup yaşlanana kadar tecrübeler kazanıyor ve duygular ediniyoruz. Ya yaşlı olarak doğup gittikçe bebek olmaya başlarsak? Zaman yine kendi tarzında akacaktır ancak tecrübe, deneyim bunun neresine ve nasıl konumlanır?