Victor Hugo'nun başyapıt eserlerinden birisi. Hatta en çok okunan eserlerinden biri. Bu kitabı okuyalı uzun bir süre olmasına rağmen üzerimde hala etki bırakmış olması ne kadar kaliteli bir roman olduğunu gösteriyor. İlk okuduğumda çok etkilenmiştim. Bana roman okumayı sevdiren eserlerden birisi oldu. Herkesin ömründe bir kere okuması gereken bir başyapıt olduğunu düşünüyorum.