Burada değinmek istediğim konu Nietzsche'nin felsefesi değil. Asıl konu bu kitapta bir konseptin ve bir karakterin yaratılıp birbirlerine ikili, hiç de ayrık olmayan bir şekilde hizmet edişi. Çünkü bunlarından yalnız birini yapıyor olmak bile çok büyük meseledir. Bu bağlamda değerlendirdiğimde beni hep büyüleyen bir yapıt olmuştur.