İvan İlyiç'in ölümü; içerik olarak ölmek üzere olan bir adamın hayatı boyunca yaşadıklarını anlatıyor. Ivan ilyiç iyi bir eğitim almış ve yargıç olarak meslek hayatına atılan, başlarda iyi bir karaktere sahip olsa da zamanla artan statüsü sebebiyle artık eskisi gibi olmayan bir adam. Bütün bunlarla birlikte evlenmesi, evliliğin beklediği gibi kolay olmaması, karısıyla yaşadığı kavgalar, huzursuzluklarla beraber çözüm üretmek yerine sürekli kaçması ve evliliğinde saygı ve sevginin bitmesi. Ardından hastalığının ortaya çıkması ve bu süreçte hayatının gözden geçirmesini anlatıyor. Aslında toplumun bazı sorunlarını da içine alan kitap kısa olmasına karşın olayları oldukça sürükleyici bir şekilde ele alıyor. İncelememi güzel dileklerim ve bir alıntıyla bitirmek istiyorum. Keyifli okumalar dilerim.
"Ölümün kıyısında, onu anlayacak, ona acıyacak hiç kimse olmadan böyle tek başına yaşayacaktı."
Lev Tolstoy